Diablo 4 става достъпна в Steam
Blizzard Entertainment ще пусне Diablo 4 в Steam на 17 октомври, обяви издателят в сряда по време на живото предаване за актуализации за разработчици. Diablo 4 е второто заглавие от Blizzard, което ще бъде пуснато в дигиталния магазин на Valve, след пускането на Overwatch 2 в Steam през август.
Дебютът на Diablo 4в Steam ще съвпадне с пускането на новия втори сезон на играта - Season of Blood. Този сезон ще бъде фокусиран върху вампирските сили и ще включва допълнения като нова линия от куестове и пет допълнителни боса в края на играта.
Steam версията на Diablo 4 ще поддържа кръстосана прогресия (cross-progression) и кръстосана платформена игра (cross-platform play) с наличните в момента версии на играта в Battle.net и в PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One и Xbox Series X. Подобно на Overwatch 2, Steam версията на Diablo 4 ще изисква акаунт в Battle.net. Директорът по глобално развитие на общността на Blizzard Адам Флетчър отбеляза, че Diablo 4 ще може да се играе на Steam десктопа на Valve, но не обяви конкретни нива на поддръжка. Steam версията на Diablo 4 ще поддържа Steam постижения, Steam списъци с приятели и други функции на платформата.
Версията на Diablo 4 за Windows PC досега беше ексклузивна за магазина Battle.net на Blizzard. По-рано тази година издателят заяви, че планира да пусне "селекция" от своите игри за персонални компютри в Steam, за да "посрещне играчите по света там, където се намират, и да направи нашите игри възможно най-лесни за достъп и игра".
Overwatch 2 беше първата игра, която Blizzard пусна на платформата, и почти веднага получили негативни оценки. Понастоящем тя има "преобладаващо отрицателна" оценка на ревютата с над 190 000 отзива, което я прави една от игрите с най-ниски оценки, вероятно заради недоволството на играчите от въвеждането на пропуск за битки (Battle Pass) и отмененото съдържание.
Ще видим как ще бъде приета Diablo IV, която стартира през юни тази година и постави рекорд за най-бързо продаващата се игра на Blizzard за всички времена и помогна на компанията да достигне 1 милиард долара в нетни резервации (това е общата сума на продажбите, основно) в едно тримесечие за първи път в историята. Въпреки това, разочароващият дебютен сезон, сериозният спад на играчите и интереса към играта, може да доведе до още повече негативни оценки от страна на играчите.