Epic променя цените на Unreal Engine за разработчици, които не са свързани с игри
Според главния изпълнителен директор Тим Суини разработчикът на Fortnite Epic Games, ще промени начина, по който таксува хората, които използват неговия инструмент за създаване на съдържание - Unreal Engine през следващата година, но само за подгрупа потребители.
Разработчиците на игри, които използват Unreal Engine, няма да бъдат засегнати и ще продължат да плащат за лиценз въз основа на модел на лицензионни такси. Потребителите в индустрии като филмовата или автомобилната обаче ще бъдат прехвърлени към ценообразуване на място, което означава, че ще бъдат таксувани за абонамент по същия начин, по който някой може да плати за Photoshop.
В публикациите си в X Суини уточнява, че преподавателите и студентите ще могат да продължат да използват Unreal Engine безплатно и че ще има минимален праг на приходите за независими режисьори и други лица, чиито комерсиални проекти печелят под определена сума - въпреки че Суини не уточнява какъв ще бъде този праг.
Новината беше обявена от Суини по време на събитието Unreal Fest на Epic Games тази седмица и последва значителни съкращения в компанията през септември. Шестнадесет процента от тях - или около 830 служители - загубиха работата си, като Суини заяви в бележка до служителите, че компанията е "харчила много повече пари, отколкото печели". Epic също така обяви, че ще продаде Bandcamp, платформа за независими музикални изпълнители, която придоби миналата година, и ще отдели SuperAwesome, компания, фокусирана върху "безопасни за децата" цифрови преживявания.
Съобщението на Epic, че ще промени ценообразуването на Unreal Engine, идва по-малко от месец след катастрофалното въвеждане на нов модел на ценообразуване на Unity, който щеше да таксува разработчиците с фиксирана такса при всяка инсталация на игра на Unity. След отзвука от страна на разработчиците компанията се оттегли и обяви актуализирана система и "разговор край огъня ", за да се опита да обясни провала.