Главният изпълнителен директор на Unity напусна, но това все още може да не е достатъчно за разработчиците
Главният изпълнителен директор на Unity е напусна, но това може да няма значение за разработчиците на игри, които са разочаровани от компанията.
Джон Ричитиело обяви, че се оттегля от поста си на главен изпълнителен директор на изпадналата в затруднение софтуерна компания за игрови енджини Unity. Ричитиело, който преди това заемаше най-високия пост в Electronic Arts, когато тя беше обявена за най-лошата компания в Америка и имаше някои противоречиви идеи за монетизирането на игрите, ще се оттегли като главен изпълнителен директор незабавно, но ще остане служител на Unity до април 2024 г.
В началото на миналия месец Unity обяви, че ще промени модела си на ценообразуване, като накара разработчиците да плащат за игрите на база инсталация, след като бъдат достигнати определени прагове на приходите и изтеглянията. При обявяването на първоначалните ценови промени разработчиците реагираха гневно, като осъдиха промените, които според тях ще застрашат финансово, ако не и направо ще фалират, по-малките независими разработчици, които основно използват енджина.
Наред с призивите Unity да отмени тези промени, което вече направи, въвеждайки нов дял от 2,5 % от приходите, някои разработчици искаха Ричитиело да бъде уволнен, тъй като той, като главен изпълнителен директор на компанията, се превърна в лицето на изключително непопулярните промени в ценообразуването. Сега, след като той напуска компанията и в комбинация с по-новите ценови условия, разработчиците изглеждат временно успокоени. Но настроенията към Unity не са се променили монументално към положителни, тъй като мнозина все още просто нямат доверие на компанията и все още се оглеждат за алтернативни игрови енджини.
"Добре ли е, че Ричитиело напуска? Да", казва Брандън Шефилд, директор на Necrosoft Games, който написа един от първите коментари, осъждащи първоначалните промени в цената на Unity. "Но вярвам ли, че Unity никога повече няма да направи нова промяна в ценообразуването? Не."
Реакциите във форумите на Unity по повод напускането на Ричитиело бяха смесени. Някои похвалиха решението като добра първа стъпка към възстановяване на доверието, докато други видяха в него начин да се успокоят акционерите, а не клиентите на Unity. Всъщност цената на акциите на Unity спадна значително след обявяването на промяната на цените, а според данните на компанията Unity не е била на печалба.
Всичко това е хубаво и прекрасно, но Unity все още е публична компания и основната ѝ цел е да направи акционерите щастливи, а не разработчиците на игри", пише потребител във форумите на Unity. "Така че аз все още ще запазя оптимизма си относно това решение."
Ксалавиер Нелсън младши, ръководител на разработчика Strange Scaffold в Ел Пасо, се съгласява, че до голяма степен няма значение кой ще ръководи компанията, докато хората, които са позволили вземането на такива решения, са все още на мястото си.
Каквито и пропуски да е имал бившият главен изпълнителен директор на Unity, той е отговорен пред борда и акционерите, които мотивират, диктуват и разрешават действията му - и те все още са наблизо в негово отсъствие. Всеки, който празнува факта, че Ричителло се оттегли, като индикатор за бъдещите действия на компанията, все още трябва да се съобразява с това.
При обявяването на първоначалните ценови промени консорциум от предимно европейски мобилни разработчици организира своеобразен бойкот на Unity, като изключи контролираното от Unity монетизиране на техните игри.
Трудно е да наречем това решение единственото правилно. Точно сега искаме да намерим начин, който да е подходящ както за индустрията, така и за компанията", заяви Никита Гук, официален представител на движението и главен изпълнителен директор на PR фирмата GIMZ. "Очакваме с нетърпение и се надяваме, че следващият главен изпълнителен директор на Unity не само ще оцени, но и напълно ще разбере важната връзка между разработчиците и Unity."
За някои разработчици обаче отказът от Unity никога нямаше да бъде осъществим и те се радват на промените.
Тези нови промени ще влязат в сила едва след пускането на нова версия на Unity през 2024 г. и то само ако разработчиците приемат тази версия на енджина. Освен това те ще засегнат само разработчици, които печелят поне 1 милион долара и имат 1 милион изтегляния. Въпреки че тези промени ще засегнат по-малък брой разработчици и ще защитят издадените в момента игри и проектите в процес на разработка, за някои от тях никога не е ставало дума за пари или за Ричитиело.
"Напускането на Джон не е от голямо значение за нас. Всъщност това не променя нищо", казва Гари Нюман, създател на Garry's Mod и Rust, който преди това е казвал различни думи за компанията. "Не мога да си представя какво биха могли да направят, което да ме накара да им се доверя отново като партньор. В момента усещането ми все още е, че Unity е наркотик, от който трябва да се опитаме да се отървем."